tisdag 30 juni 2009

Mål med träningen

Ja så var det grejen med att sätta upp mål för träningen. Jag vill ju egentligen komma i bra form till nästa sommar, med bättre kondis, mindre midja och gärna lite mera muskler. Det är ju dock inte så mätbara och konkreta mål. Jag tänkte sätta upp ett par konditionsmål, några styrkemål och några kroppsliga mål(vikt och omkrets).

När det gäller konditionsmål så har jag tänkt mig följande:
  1. 5km under 20 min (idag 27 min, vanligtvis runt 25)
  2. 10km under 50 min (idag omkring 65min)
  3. Hamna i kategorin bra på Cooper test
När det gäller styrkemålen ser det ut som följer:
  1. 40 push-ups
  2. 50 sitt-ups
  3. 15 pull-ups
  4. 15 chins
  5. plankan längre än 2,5 min
Mina kropsliga mål är jag inte lika säker på men här är ett utkasst:
  1. Vikt 90 kg (öka 2,5 kg eftersom jag vill bygga på mig muskler)
  2. Öka överarmen till 35 cm
  3. Midjan under 90 cm
  4. Öka bröstkorgen till 107 cm
De här målen är satta efter hur jag vill vara nästa sommar. Imorgon ska det mätas och vägas för att se vad utgångspunkten egentligen är. Då får jag se hur mycket som ska förändras, kanske måste några av målen justeras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar