fredag 31 augusti 2012

Suspended Side Plank

Idag är var det darriga ben mot slutet av trappan upp till kontoret. Anledningen är ett gäng knäböj och utfall tillsammans med TRX-kopian igår kväll. Förra gången blev ju ett fiasko då jag blev övermannad av myggen. Den här gången kom jag bättre förbered, linnet var nu kompletterat med en jacka. Det gick rätt bra faktiskt, fast lite små justeringar kan jag nog tänka mig att göra på själva utrustningen.

Min nya favoritövning ska bli "Suspended Side Plank with Tap" som den så fint heter. Igår gick det inte alls. Benen for åt alla håll och jag kunde inte hålla balansen. Så nu ska den övas flitigt tills jag glänser i den. Eller som de sa i Robin Hood filmen igår, "rise and rise again, until lambs becombes lion".

Startar så här:


För att senare bli så här:

Trevlig fredag på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar