måndag 21 juni 2010

Mera info om återfallet.

Som jag nämnde i morse gjorde jag äntligen slag i saken och tog mig ut på en joggingtur. Det var ett lugnt och kort pass, bara 3 km. Ett pass där syftet inte direkt var att förbättra konditionen utan att bryta mina mönster och skapa en rutin kring träning igen. Visserligen var klockan med, jag känner mig lite naken utan ett tidtagarur när jag springer, men idag var den inte i fokus, istället försökte jag tänka på hållningen och tekniken. Landa mitt på foten, upprätt i överkroppen och avslappnade axlar. Fotnedsättningen går ganska bra, det är värre med min överkropp. Jag har en tendens att efterlikna en ostbåge och det var oftast där jag kände att jag kunde korrigera mig.

Det är faktiskt riktigt skönt att jogga en sväng, ta sig en dusch och sedan återsamla krafter i sängen innan resten av familjen vaknar. Eller blir väckt som idag när det var måndag. Imorgon är det ingen träning planerad. Nästa pass är tänkt att bli onsdag morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar