fredag 7 september 2012

Träningsupplägg

Har gått och funderat under dagen på min träning. Anledningen är att jag inte är riktigt nöjd med hur det ser ut nu. Jag vill få upp intensiteten på min träning över lag. Funderingarna verkar leda mig till ett upplägg som enligt följande.

Tre träningsformer som rullar över fyra träningsdagar per vecka.
1 Styrketräning (ex TRX)
2 Plyometriskträning
3 Konditionsträning (ex Löpning)

Jag räknar med att kunna köra två kvällspass under vardagarna och två morgonpass under helgen och för att det inte alltid ska vara en träningsform på morgonpasset efter en hård arbetsvecka tror jag ett rullande schema passar bäst.

Har föresten kollat in ett intressant videoklipp på youtube samtidigt som jag planerat storhandlingen för kommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar