tisdag 7 juli 2009

Prioriteringar

Igår blev det inte mycket till träning. Oftast när man väljer att inte genomföra pass elller skjuta upp dem hittar man på ett par mer eller mindre bra ursäkter till sig själv och sin omgivning. Men i grund och botten handalar det om prioriteringar.

Jag var tvungen att åka hem efter lunchen och jobba en halvdag hemmifrån. Nu när man är ensam hemma är det inga problem att sitta där och jobba, men det blir så långa dagar för pendeln eftersom det blir en timmes avbrott mitt på dagen och oftast orkar jag inte jobba färdigt då innan jag behöver min middag. Så oftast blir jag färdig tidigare med mina timmar när jag är på jobbet än när jag jobbar hemifrån.

Så när jobbet var färdigt och middagen uppäten så tittade jag mig runt i huset och prioriterade bort dagens styrketräning. Istället gav jag mig ut på dagens promenad i regnet följt av en massa städande när jag kom hem. Det är ett under att man kan få det så stökigt hemma när det bara är en person där. Till mitt försvar var det inte precis nystädat när mina tjejer åkte iväg heller.

Jag har varit ganska slarvig med sömnen de senaste dagarna så igår somnade jag vid halv elva. Det är tidigt för mig. Imorse vaknade jag vid fem över fem, tio minuter innan klockan skulle ringa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar