fredag 5 mars 2010

Mera sörja tack

Igår kväll var jag ute och sprang igen och all den värme som jag kände sist i Söndags var borta nu. Det var inte långa bitar av min runda som jag inte sprang på is den här gången så det gällde att trampa försiktigt. Hur gör ni andra som springer så här års? Har ni speciella vinterskor med dubbar, använder ni broddar som man spänner på eller kör ni som vanligt. Jag har tagit fram min gamla grusskor från tiden som fotbollsspelare, dels för att jag inte skulle sörja dem när saltet har gjort sitt med dem och dels för att de är ganska grovmönstrade och ger bra fäste. Fast på is är de inte till någon hjälp.

I tisdags var min fru på sin core-träning och jag stoppade in P90X - core och körde hemma i vardagsrummet. Tyckte det var jobbigare för axlar än för core-muskulaturen, eftersom jag tidigt blev trött i axlarna flyttade jag koncentrationen mot dem. Om jag hade haft någon här hade de nog kunnat påpeka en del om min form.

Ikväll är det dags för vågen igen. Tror inte jag har gjort några framsteg den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar