onsdag 31 mars 2010

Tävlingar under våren/sommaren

Det är alltid kul att träna för tävlingar. Det ger en bra deadline att jobba mot. Jag har ikväll kollat lite på de tävlingar som finns upplagda på Funbeat och hittat ett par intressanta.

Första tävlingen är Rosenkällaloppet som anordnas av Korpen i Linköping. Det är en knapp månad bort och känns lockande delvis för att de har en tävling för barn samtidigt. Det är något som vi skulle kunna göra hela familjen kanske.

Sen är jag lite intresserad av att springa Blodomloppet eftersom det är så många som springer det och det är ganska lätt att hitta någon att vara i lag med, vilket betyder trevlig picknick efter loppet.

Sen hittade jag ett lopp som gick på hösten, eller åtminstone i slutet av sommaren. Jag har tidigare undrat över varför de flesta motionslopp försöker klämma in sig på våren. Ombergslöpet har istället valt början av september och är därför mycket intressant. Dessutom verkar det vara en utmaning att springa i den kuperade terrängen omkring Omberg.

Rosenkälla är jag 95% säker på att jag vill springa, Ombergslöpet 75 % och Blodomloppet 50%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar