fredag 10 augusti 2012

Suspension Training

Igår kväll när barnen var lagda och jag hade fixat det mesta i hushållet steg jag ut på baksidan. Det var dags att pröva min hemmagjorda TRX-variant. Lite darrigt i början men det ger sig nog när jag bler mer van vid redskapet. Jobbigt var det i alla fall. Jag gav benen en ordentlig genomgång, vilket jag känner av idag.

Upptäckte en nackdel med sommarkvällsträning där man är på samma position hela tiden. Mygg. Det tog inte lång tid innan en myggsvärm lokaliserat mig. Villan mellan övningarna blev så kort som möjligt för det var främst då som jag kände dem överallt på mig.


Nästa styrkepass får ske tidigare på dagen eller med ordentligt med myggmedel på kroppen. Det var hursomhelst kul med "suspension training" och förvånansvärt jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar