lördag 6 februari 2010

Små steg framåt


Igår hade jag nästan helt glömmt bort att jag skulle ha avstämmning. Först när jag hade ätit upp en riktigt stor portion av kvällsmaten och var redo för att sjunka ner i soffan och slappa blev jag påmind om det. Vågen visade ett kilo upp (94 kg och tillbaka på startpunkten) medans måttbandet visade en centimter ner (98 cm). Passade nu på att ta en morgonvikt utan massa mat i magen och nu var den 92 kg istället. Jag tycker att min kurva för bukomfånget visar en fin tendens, hoppas den håller i sig.

Idag ska vi iväg på familjegympa på Friskis & Svettis. Det är långt ifrån ett hardcore-pass men som vanligt blir det till vad man gör det. Går man in för det är det lätt att arbeta upp lite svett även på det passet.

Stegtävlingen som pågår under veckan fortsätter att förnedra mig. Inte en dag är jag in närheten av älsklingens steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar