måndag 1 februari 2010

Stegtävling


Igår när jag letade i lådan efter några värmande plagg inför en tur i pulkabacken hittade jag min gamla stegräknare. Eftersom vi nu har två så tyckte jag att vi kunde ha en liten tävling. Min fru går ganska mycket så jag hade inga stora förhoppningar på seger över hela veckan men idag skulle det vara min dag. Gå till dagis, gå från tåg till jobb, lunchpromenad och gå från tåg till simskollan. Idag hade jag chansen att fixa ganska många steg. Men idag var tågen inställda på grund av en olycka, så det blir bil till och från jobbet och även till simskolan. Mina ända steg idag blir lunchpromenaden.

Vi hade en avstämmning vid nio. Jag hade gått 2500, min fru 7000. Jag kommer bli helt krossad i det här.

2 kommentarer:

  1. Jadu....du har nog inte chans! hihi....fast du vinner nog på alla andra saker istället. Som vikt och cm och sånt därnt oviktigt...steg är det som gäller!

    SvaraRadera
  2. Ja jag börjar inse att det här är kört för min del. Men jag gillar inte att förlora.

    SvaraRadera