söndag 31 januari 2010

Summering av vecka 4


Nu har vi passerat ytterligare en invägning. Min vikt är i stort sett konstant, den pendlar mellan 92 och 94 vilket kan ses som helt normala avvikelser. Jag har dock minskat lite till på bukomfånget, vilket jag tycker är positivt. Det känns som den viktigare biten nu. Bukomfånget är den röda linjen i diagremmet och den verkar ha hittat sin riktning nu. Min fru blev ganska besviken på invägningen då hon kämpat hårt men istället gått upp ett kilo. Hoppas det lossnar för henne snart.

Nu har jag ritat upp en bana för att spring 5 km i veckan. Normalt sett skulle jag springa det i spåret men nu är det ju fullt med snö så det får bli landsväg istället. Fast jag är lite sugen att prova spåret bara för att se hur jobbigt det skulle vara. Jag gissar på att jag skulle bli blöt om både ben och fötter av all snö och på överkroppen av svett. Troligtvis så blir det så att jag drömmer om att kunna skryta om den genomförda strapatsen men sen när det kommer till kritan så tar jag den enkla vägen.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat!

    Sv; Visst fick man en känsla av att filmen skulle hålla en högre kvalité när man såg reklamen? Peter Magnusson är kanon och brukar brilijera men inte denna gång...enligt mig. :-)

    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera