torsdag 28 januari 2010

Snöpuls

Tanken var att jag skulle ut och springa i morse men när mobilen ringde skrek min kropp efter mer vila så jag ställde in ett nytt alarma och la mig igen. Men nu på kvällen blev löprundan av i alla fall. En pytteliten förbättring mot förra rundan men ändå en förbättring. Nu hoppas jag bara att snön försvinner illa kvickt för nästa vecka tänkte jag springa ett par kilometer längre och jag är trött på att springa cykelbanor/landsvag. Nu vill jag in i spåret igen. Men det dröjer innan den glädjen kommer, spåret har inte plogats en endaste gång i vinter så det lär var riktigt djupsnö där, det blir nog inte löpbart förens i maj som tidigast. Jag märkte idag på lunchpromenade vilken skillnad det gör att pulsa i snö. Ungfär halva sträckan var plogad,andra halvan var nysnö. När man kom från nysnön ut på den plogade biten så kändes det äntligen som det gick framåt och inte uppåt för varje steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar