lördag 9 januari 2010

En vecka in

Ja då har det gått en vecka sedan jag gjorde en omstart i min strävan. En vecka som inte varit riktigt som vanligt. Jag har bara haft två arbetsdagar den här veckan och jag är inte tillbaka i rutinerna alls. Två arbetsdagar betyder följdaktligen många lediga dagar med besök hos släkt och vänner som alltid har både det ena och det andra att bjuda på. Dessutom har det med mina mått varit så kallt att man helst sitter inne. Är det under 10 minus grader är det lite extra omständigt att komma ut. Idag är det dessutom minus 26. Jag längtar till Thailand nu.

Det negativa den här veckan var att jag skippade spåret i torsdags och istället latade mig vid ett pussel.

Det possitiva med veckan är att jag de dagar jag jobbat kommit igång med min lunchpromenad. Jag har dessutom motstått jobbets godisfällor i form av billigt godis vid kaffeautomaten, fredagsfika och choklad från våra underleverantörer. Possitivt är också att jag börjat tänka mer på vad som ligger på min tallrik under måltiderna och att jag faktiskt gott ner ett kilo. Fast ett kilo kan ju faktiskt komma och gå även under en dag. Hoppas trenden håller i sig ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar