torsdag 21 januari 2010

Ingen unken doft

Det finns ett ordspråk som lyder "Eget beröm luktar illa". Det finns inte mycket sanning i det. Därför tänker jag berömma mig själv lite.

Som pendlare blir det ibland sena kvällar och ibland tidiga mornar. När jag ska hämta barnen ringer min väckar klocka vid 5 och ändå räcker knappt tiden till för att få ihop arbetsveckan. Därför ska jag vara kvar längre på jobbet idag och insåg att jag inte skulle ha kraft att ge mig ut att springa när jag väl kom hem. Därför lät jag klockan väcka mig vid 5 idag också, fast det inte var hämtar dag. Det var faktiskt rätt skönt att ha gjort sin runda så tidigt. Lite magövningar, in i dushen och sedan ner under täcket brevid älsklingen en stund innan det var dags för övriga i familjen att vakna.

Det är viktigt att klappa sig själv på axeln när man gjort bra saker.

1 kommentar:

  1. Hejsann Tonny!

    Det verkar ju gå bra med din träning trots mycket arbete och familj...veldigt bra jobbat! (beröm från andra luktar väl inte så illa ..hi..hi) :D

    Här har du länken till sajten där man kan göra lite coola bilder:
    http://funphotobox.com/upload.aspx?effect=ufo

    Trevlig kväll på dig :-)

    SvaraRadera