måndag 18 januari 2010

På gränsen

Ja då har ytterligare en vecka passerat. Invägningen i fredags visade att jag minskat ytterligare 2 kilo vilket innebär att jag nu är bara ett kilo ifrån målvikten. Det skapade en viss irritation här i huset, min älskling blev sur på mig för att jag har haft så lätt att bli av med mina kilon och jag blev sur på henne för att hon blev sur. Kände nästan på mig att det skulle bli så här och hade egentligen hoppats på mindre resultat på vågen. Slutsattsen är hursomhelst att jag behöver öka mitt energi-intag eftersom jag nu egentligen inte vill gå ner mera, bara få bättre fysik. Ett led i omläggningen är att minska från 7 koppar kaffe om dagen till en.

Har varit flitig med mina lunchpromenader, varje dag förutom i torsdags då jag lämnade blod för första gången på 7 år precis innan lunch. Jag har dessutom hunnit med ett gympapass och ett löppass. Det är toppen tycker jag.

Negativt erfarenheter från den här veckan är att jag inte puschat mig fullt ut på passen utan låtit latmasken tagit över. Negativt är dessutom att jag insett att mitt midje mått har stuckit iväg sedan i somras. Nu ligger jag på gränsen (en centimeter under) till vad som kallas hälsorisk för män. Det är aldrig kul när man ser sådan siffror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar