fredag 3 september 2010

Jag är en hjälte.

Godmorgon

Idag ringde inte min klocka så jag försov mig. Först vaknade jag till 20 min innan den skulle ringa, är halvt medveten om att jag inte satt klockan på ringning men vänder ändå om för att sova mera. Nästa gång jag vaknar är klockan 40 minuter mera och jag har försovit mig med 20 min. Jag brukar ju ha långa morgonrutiner så 20 minuters senare upp ur sängen är ingen katastrof.

Jag går och njuter lite av den härliga känslan jag fick igår vid frukost. Min äldsta dotter hade haft en mardröm på natten och nu är hon tillräckligt gammal för att kunna återberätta dem. Den här gången hade det varit en häxa som jagat henne. Otäckt som bara den. Men sen hade jag kommit in i drömmen och med ett svärd och delat på häxan innan jag kastade iväg henne över skogen. Det känns fint att få hjälterollen i hennes drömmar. Det är ju lite av drömmen, att barnen ska se en hjälte i mig. Jag får glädjas åt det här för om inte allt för många år är det andra hjältar i hennes drömmar, troligtvis Hollywood-producerade hjältar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar