onsdag 24 juni 2009

Nu får det vara nog

Ett av tecknen på att man låtit sin kropp förfalla är när ens 2-åring klappar mig på magen och frågar "Pappa när kommer din bebis ut?". Ett annat tecken är att de byxor som satt så snyggt för ett par år sedan nu krympt så förbaskat i linningen. Ytterligare ett tecken är att 5km spåret numera känns som en utmaning.

Så nu får det vara nog, nu är det dags för mig att börja träna ordentligt. Målsättningen är att se bra ut nästa sommar när jag står i strandkanten och vaktar de badande små. För att det ska bli så behöver jag flytta det jag samlat på mig på oatraktiva ställen, som magen och flytta ut det där det gör bättre nytta som axlar och lår.

Kruxet är att jag inte har tid att lägga in besök på gym i mitt livspussel. Familjen och jobbet kommer före det och därför får jag lägga min styrketräning hemma, där jag kan träna på kvällar när barnen somnat och så vidare. Löpning sker i det lokala motionsspåret. Det kommer säkert testas ett antal hemträningsprogram fram till sommaren 2010, får se om något av dem funkar tillräckligt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar