måndag 13 juli 2009

Som en bomb i söndagslugnet.

Ännu en söndag med väder som är varken eller. Bara trist. Så vi tog hela familjen och åkte ut till Ikea, som så ofta händer när man egentligen inte har lust med något. Det mest betydelsefyllda vi köpte var en sådan här.

Jag hade planer på att införskaffa en våg precis i månadsskiftet när min utgångsvikt skulle fastställas, men då vägde jag mig på smålänningars vis istället. Det innebär att man letar upp provexemplaren av vågar på storköpet och "provar" dem. När den här vågen var uppackad så måste den provas. Till min förvåning visade den 92 kg och min första tanke var att jag köpt en skitvåg. Men min fru och min äldsta dotter testade också den och bekräftade att den stämde med vad de vägt på ett högst trovärdigt ställe för en vecka sedan.

Det här kanske inte låter som stora nyheter men det är det för mig i alla fall. För första gången i mitt liv så är inte ett av delmålen med min träning att väga mer. Nu ska jag behålla/slipa vikten istället. Vet inte om det är lättare precis. Tidigare kunde jag ju intala mig att det är ok att det här för det behövs om jag ska bygga på mig några axlar, eller den här extra mackan är nog bra om jag vill få några vader.

Dessutom har jag fått ett inofficiellt coach-uppdrag. Min fru bestämde sig för att från och med idag ska hon börja göra sig av med att antal extrakilo som samlat på sig. Hon kan behöva lite support och uppmuntran då hon verkligen inte gillar träning men inte har något emot choklad och liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar