måndag 13 juli 2009

Trevlig läsnig för en kaffeälskare

En av bloggarna jag läser regelbundet presenterade nyligen ett inlägg om koffein som kostillskott. Tycker det är en trevlig blogg som skriver på ett sätt som gör vetenskap kring träning begripligt för mig som inte är så hemma inom ämnesområdena det egentligen handlar om. Idag har de dessutom lagt upp en uppföljning som kollar på koffein + kreatin

Kunde till min glädje se att koffein är ett bra tillskott som fungera. Men jag funderar nu på att försöka minska min kaffekonsumtion undersemestern eftersom koffeinet har mera effekt efter ett uppehåll och jag kommer vara i mer behov av dess effekter under våren än nu under hösten. Dessutom så ligger jag på gränsen till överkonsumtion vilket aldrig är bra. Nu när jag jobbar skulle jag inte klara att göra nertrappningen men det kan nog gå under min ledighet. Det är ju ändå bara jag som dricker kaffe i vårt hus.

Idag hade jag bra tempo på lunchpromenad, hade mp3-spelaren som stöd för en gångs skull. Brukar annars använda den tiden till att tänka på saker som inte har med arbetat att göra. Idag njöt jag av vädret och musiken och tänkte inte på något särskillt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar