tisdag 24 augusti 2010

100

Ikväll tog jag en ganska lugn 5km runda. Knät höll ihop ganska bra, det gjorde lite ont i motlut men inte mycket alls, men när jag gjort 4km och var på hemväg så gav knät med sig två gånger. Inte så att jag ramlade omkull men istället för ett löpsteg blev det ett knäböj. Efter det gjorde det riktigt ont ett tag och jag fick gå en bit, jag kunde dock jogga sakta hemåt utan knäsmärtor efter en stunds promenad. Det verkar som jag behöver stärka de stabiliserande musklerna. Är det någon som har tipps på lämpliga övningar så vore jag tacksam.

Efter löprundan gjorde jag en fin belöning till oss i form av en macka med smörstekta kantareller och parmesan. Toppen. Nu måste jag jobba ett stund med lite sidoprojekt. Paketet från Gymgrossisten ligger på ICA och väntar men det får ligga där tills imorgon.

Det här var förresten det 100 inlägget i bloggen. Jag borde kanske göra som Emil i Lönneberga och ställa till med kalas, Men jag nöjer mig med lite kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar