söndag 22 augusti 2010

Trisst avslutning

Dagen började bra men den slutade i moll. Jag börjar med den positiva biten. Vaknade pigg och utvilad i morse. Efter frukost gick jag ut i trädgården och snickrade lite. Det blev en grind av det hela. Nästan klar blev den också. Lite utsmycknig är kvar. Jag måste fixa till en snygg lösning på att grinden som sitter i våg sitter mellan två staketpartier där brädorna inte är i våg utan följer markens lutning.

På eftermiddagen var vi ute i skogen och plockade svamp. Vi kom faktiskt hem med både kantareller och kremlor i skaplig mängd. Så idag blev det kantarellsås till söndagssteken. Det smakade underbart.

Beställde lite roliga saker från Gymgrossisten idag också. Lite till mig och lite till min fru. Så nu har vi paket att vänta på, och det är ju alltid kul trots att man vet vad som är i.

Nu till det mindre roliga. Idag var planen att springa 6,6 km vilket är samma sak som 3 varv i vårt lilla elljusspår. Planen var gång/lätt jogging dit som uppvärmning, tre varv i bra tempo och varva ner med jogging hem. Det funkade så där. Dels var konditionen dålig dels började det göra ont i höger ben när jag närmade mig 4 km. Då gjorde det ont från rumpan fram till framsidan av låret. Sen var det helt plötsigt höger knä som sa ifrån. Det gjorde för ont för att springa och jag fick gå sista biten in i mål och sedan hem. Hoppas det går över snabbt och att det bara är ovana vid mängden och inget värre.

Nu börjar det bli dags för att sova. Har fixat och dånat så matlådor är färdiga till i morgon och middagen är också klar. Imorgon är det premiär för simskolan och då är det bråttom efter dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar