onsdag 18 augusti 2010

+13 år

Idag ringde min fru mig när jag var på jobbet. Hon var besviken över att ha gott upp 1,5 kilo sedan i helgen. Det är så att vi skaffade oss ett Wii i helgen och med det ett Wii Fit Plus. För er som inte vet så vill det träningsprogrammet att man ska göra tester titt som tätt för att kolla sin form och nu hade min fru gjort ett sådant och viktökningen var jobbig. Att hon minskat hennes uppskattade ålder till nio år under hennes verkliga ålder ignorerade hon. Nu ikväll så gjorde jag också ett test för att se hur det går för mig. Min vikt var i stort oförändrad men min uppskattade ålder (Wii age) blev inte plus nio år som förra gången utan hela 13 år över min riktiga ålder. Åh vad surt det kändes.

Nu vet jag att det inte är något värde att lita allt för mycket på, men det känns irriterande när de bedömer en så långt ifrån. Sen misstänker jag att det finns en sanning i det. All kontakt min bakdel har haft med en kontorsstol har gravt påverkat min fysik.

Det var förresten uppehåll nu på eftermiddagen så nu är verandan färdig och verktyg undanstädade. Nu ska jag ta en kopp kaffe och slänga mig över webbsidan som ska fixas.

1 kommentar:

  1. Vad jag har märkt så är det balansen som påverkar uträkningen på åldern. Håller man balansen väldigt bra så blir man yngre. Så om jag gör den balansövningen där man ska stå på ett ben mitt på brädan, måste jag hålla i mig i en stol för annars blir jag jääääääättegammal ;-)

    SvaraRadera