tisdag 31 augusti 2010

Trångt i spåret

En del människor vill vara helt själva i spåret, jag ser gärna att det är fler som är där. Idag var det ganska mycket folk i spåret. Några på promenad med hunden, några killar som sprang, några tjejpar som sprang, och några blandade par som gick. Undra hur det kommer sig att nästan alltid när jag ser andra killar i spåret (springandes då alltså) så är det för sig själva medan tjejerna nästan alltid springer två och två?

Hur som helst så tycker jag det är bra med folk i spåret för då pushar jag mig lite hårdare och idag var jag på väg mot ett bra resultat. Men när jag hade gjort min runda i spåret och började springa hem på cykelbanorna så kom knä smärtan tillbaka. Jag fick gå när cykelbanan lutade neråt, försökte springa ett par gånger men kom inte så långt innan det blev stop igen. När sedan marken planade ut gick det bättre och när det sedan var uppförsbacke så gick det bara igen. Jag minns att jag förra veckan tyckte att uppförsbackar var värst. Konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar