söndag 4 april 2010

Bland ägg och ris

Glad påsk. Här firas det för fullt och godisskålarna töms i en rasande fart. Våra barn har fått så mycket godis. VI hade köpt ganska mycket till dem, de fick en hel del när de var påskkärringar och sen har de fått godis av varje släkting vi träffat. Som den ansvarsfulla far jag är hjälper jag dem att kontrollera sockernivåerna genom att ta hand om en del godis. Jag har dock tröttnat på godiset, fast när det finns hemma är det nästan oemotståndligt. Det får nog bli en period av godisförbud efter det här. 

Påskmat har det inte blivit samma mängder av. Igår var vi hemma hos min mamma och då var det påskbord men i övrigt har vi ätit som vanligt. När vi var hos min mamma tog hon fram lite saker efter min far, och jag är nu ägare till ett par jättetuffa manschettknappar i silver med pappas initialer på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar