tisdag 6 april 2010

Köplust

Man behöver alltid prylar. Är man som jag är en snål prylgalning kan det dessutom bli mycket velande innan jag slår till på något. Just nu suktar jag efter ett nytt löparset, en pulsklocka och en snygg bag. Baggen kommer jag verkligen inte ha någon större nytta av nu, då jag bara tränar hemma och därför inte behöver släpa på kläder och hygienartiklar.

Kläder skulle jag kanske behöva och det är ju alltid roligare att se hyffsad ut, även om man är ute på en svettig runda i spåret. Men trotts allt så fungerar ju min overall fortfarande, kanske blir läget annorlunda när sommarvärmen kommer.
Pulsklockan ligger mig just nu närmast hjärtat, troligtvis för att jag gillar tekniska prylar, men också för att jag behöver ha ett nytt tidtagarur. Det jag har nu har armbandet gått av på och nu springer jag med det i handen. Och när jag köper ett nytt tidtagarur kan jag nog lika gärna prova på ett med pulsmätning. Det vore kul att prova på träning med fokus på pulsen. Men eftersom det handlar just om att prova på är jag inte sugen att lägga ett par tusen på några top-of-the-line enheter. Det lutar åt en enklare variant inledningsvis.

Köplust är inte bara en bok av Steven King, det är även ett normaltillstånd för mig.

1 kommentar:

  1. Jag vet hur det känns. Just nu måste jag bara ha en ny pulsklocka, en med GPS-funktion. MÅSTE ha.

    Härligt att hitta en till som är på väg mot sitt livs form :)

    SvaraRadera