torsdag 8 april 2010

Idag blev den av

Jag var helt förvirrad när klockan ringde, trodde jag skulle iväg till jobbet och började fundera på vilka kläder jag skulle gräva fram, och hur jag skulle göra det utan att väcka min fru. Men efter någon minut kom jag ihåg att högen jag lagt fram igår kväll och då insåg jag att det var dags för löpning.  Termometern visade någon minusgrad men det kändes ändå inte kallt ute. Det var en rätt skön tur, kort men trevlig. När jag kom fram till vändpunkten, där elljusspåret startar så kikade jag lite extra in mot spåren. Jag tror det börjar vara snöfritt, nästa gång ska jag ge mig in i där och kolla. Jag längtar efter att ha ett mjukare underlag än asfalt.

Jag såg inte så pigg ut efter min runda men efter jag duschat, myst lite i sängen så kände jag mig riktigt fräsch. Det har blivit allt för många planerade morgonpass som runnit ut i sanden, men idag blev det av och det känns skönt.

Jag har föresten tagit mig igenom två dagar av "No Sugar Added". Inget godis, fast det finns påskgodis kvar här och var i huset. Inga kakor eller liknande, fast det finns på fikabordet på jobbet. Men igår insåg jag var svårigheten kommer ligga så här på vårkanten. Glassen. Det kommer bli varma sköna dagar då barnen äter glass på altanen och vad ska jag göra då. Jag hoppas att jag klarar mig April ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar