tisdag 13 april 2010

Bröst och axlar

I kväll blev det ett bröst, axlar och triceps-pass medan min älskling var iväg på sin core-träning. Det gick riktigt bra och sög verkligen musten ur mig. Det blir ju en heldel armhävningar när man tränar bröst hemma utan hantlar och stänger, men det blir ändå inte tjatigt när man kör passen från P90x. De har hittat många varianter på hur man trycker sig upp från golvet. Bra är också att man hela tiden har ett par olika svårighetsgrader så man kan fortsätta att jobba fast man är utmattad. 

Vi har en tradition på jobbet med "fredagsfika",  vilket innebär att på fredag eftermiddag har den som har kaffeveckan också ansvaret för att se till att det finns något gott till kaffet. Nu har det dessutom varit pensioner och födelsdagar så det har blivit lite mer än bara på fredagar. Men jag lyckas stå emot. Jag bröt mit sötsaksförbud i söndags när hela huset var fullt av tårta, bullar, kakor och godis. Men förutom det har jag skött det bra. Vi har även en viktklubb på jobbet (som jag inte är med i) och en av deltagarna där har efter ett par dåliga veckor börjat ta Nutrilet till lunch. Han får inte mycket stöd från arbetskamraterna och i går tyckte vi det var bra kul när han högg in på en bit dajmtårta ett par timmar efter sin "smal"-lunch. Det man förlorar på gungorna, tar man igen på karusellerna eller hur är det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar