tisdag 13 april 2010

Bland sovande människor

Tog en kort runda i morse. Det är inte så dumt att springa då, det jobbigaste är att ta sig upp när klockan ringer och man vet att man inte måste skynda sig till jobbet. Sen när man kommer ut så är det en härlig känsla. Vid 5-tiden är det verkligen stilla i samhället där jag bor, det lyser i något enstaka köksfönster annars ser jag inte mycket liv. Min Mp3-spelare ville inte vara med idag så jag fick istället lyssna på tystnaden som bara stördes av mina steg i rullgruset och några pigga fåglar. Sen är det så härligt att komma hem, känna sig nöjd med sig själv, duscha av sig och ha det bra innan resten av familjen ska väckas.

Runda blev som sagt kort, 3km, men jag var inställd på att ta i lite mer än vanligt på rundan. I helgen så såg jag nämligen ett par som var ute och sprang. Då menar jag sprang och inte bara joggade på som så många motionärer (inklusive mig) gör. Det såg så snyggt ut att jag genaste ville bli som dem. Det gick rätt bra och jag kom ifrån mitt vanliga tempo omkring 4:40 till 4:18.

Nu är bara 9 dagar kvar till årets första lopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar