lördag 10 april 2010

Fredagen var slapp


Fredagen var en slapp dag helt utan träning. Innan fredagsmyset (som nu mera är obligatoriskt hos de flesta svenska barnfamiljer) vägde jag in mig. 91 kg visade vågen och måttbandet 96 cm.  Jag vägde 93 kilo för en vecka sedan så det kändes rätt bra där på kvällen. Nu idag förde jag in måtten i mitt kalkylark och såg att det var exakt samma som för tre veckor sedan. Framgångskänslan var ganska kortvarig.  

Det har i alla fall gått bra med att ta bort sötsakerna den här veckan. Hittills är bäst att säga för det är trotts allt  lördag och barnen kommer strö sitt godis över hela huset. 

Idag är det inte mycket till träning heller. Hela familjen ska iväg till F&S för deras familjelek. Det normala där är att vår äldsta dotter är som klistrad vid en av ledarna och vår andra dotter håller sig runt mamma, och jag känner mig lite vilsen i salen. Min stora dotter fick på sin gymnastik igår visa för hela gruppen att hon lärt sig stå på händer mot en vägg. Hon var mycket stolt över det och jag över henne. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar