söndag 18 april 2010

Idag är jag slapp

Nu borde jag egentligen städa men jag tar mig en liten paus och bloggar i stället. Det blir nästan alltid så på helgen att man har massa små grejer som behöver göras. Sådant som inte hunnits med under veckan. Sen när helgen kommer är det massor att göra samtidigt som barnen vill att man leker med dem. Resultatet man slöar sig genom den större delen av helgen med ambitionen att straxt börja städa. 

Det verkligen kryllar av godis här hemma. Vi har fortfarande stora mängder kvar från påsk och barnens farbror kom med påfyllning igår, han hade varit på kryssning och köpt hem ett par skattkistor fyllde med godis. Jag tror jag märker allt godis mer nu när jag inte äter det. Det ligger där och lockar mig. Vart jag än tittar. På bordet, i skåpet, i soffan och på golvet. 

Idag har jag kört ett styrkepass för magen på förmiddagen och i kväll ska jag ta en 5 km runda. Det blir nog sista löpningen innan torsdagens lopp. 

Ja just det. Igår åt vi köttfärssås gjort på hjortfärs i från Kullbol. Det var riktigt gott med lite annorlunda smak, kommer helt klart göra det flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar