onsdag 14 april 2010

Lite siesta

Har en liten stund över innan det är dags att åka till jobbet. Jag gillar att ha en ganska lång och lugn morgon, därför går jag nästan alltid upp lite tidigare än vad jag behöver. Jag gillar dessutom de här dagarna när jag börjar tidigt, för då får jag hämta och får mer tid hemma till allt fix och plock. Fast jag borde helt klart bli bättre på att komma i säng på kvällen så jag får lite fler sömntimmar.  Exempelvis så har jag sovit 5,5 timmar i natt. Det fungerar om man bara ser till att jag kan hålla mig vaken och göra det jag ska under dagen, men hade jag fått till ett par timmar till hade jag kanske gjort sakerna bättre. Men vad ska man göra när man är en kvällsmänniska som gillar att komma igång tidigt på morgonen, en morgonperson som gillar att nattsudda? Siesta kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar