torsdag 22 april 2010

Idag är det dags

I dag är det äntligen dags för mitt första motionslopp för i år. Jag har sett fram emot det här i en månad ungefär och höjt förväntningarna steg för steg. Det började med glädjen av att ha ett mål för träningen tillsammans med det faktum att även mina barn skulle kunna springa ett litet lopp straxt innan. Hela familjen skulle kunna ha kul tillsammans. Som småbarnsförälder är det annars ofta så att man känner att träningen går ut över tid man kunde spenderat med barnen. Så känner jag i alla fall ibland. Sedan höjdes förväntningarna när jag märkte hur det torkade upp i motionsspåren och det kom lite rapporter om att underlaget var bra på tävlingsområdet. Jag ser fortfarande fram mot kvällens lopp men förutsättningarna har ändrats ordentligt. Det är kallt och har snöat/regnat i två dagar. Tanken på att barnen skulle klara en 2 km bana har kommit lite på kant och om vädret inte blir bättre till kvällen så blir jag nog ensam representant
för familjen där.

Jag hoppas nu att det blir ett uppehåll i regnet åtminstone ett par timmar innan start. Om det skulle regna medan jag springer gör mig inte så mycket men det är trist att bli blöt redan under uppvärmningen. Utanför mitt fönster skiner nu solen, men hemma är det tydligen riktigt trist aprilväder.

Min målsättning med kvällens lopp är att det ska springas non-stop. Jag ska försöka hålla mitt eget tempo och inte dras med i ruschen och sedan bara springa tills jag passerar mållinjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar